Aktualności
Zapraszamy!
"Zapytaj o Polskę"
27 października 2018 roku uczennice naszej szkoły z klasy 5a, 5b i 8a wzięły udział w IV Festiwalu Piosenki Patriotycznej „Zapytaj o Polskę”.
Patronat nad festiwalem objęli Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda, Mazowiecki Kurator Oświaty, Burmistrz Dzielnicy Bemowo oraz Instytut Pamięci Narodowej.
Debiut naszych przedstawicielek okazał się sukcesem. Uczennice klas 8a - Marika Hejak, Klaudia Krzyżewska oraz Hanna Świętoniowska zajęły I miejsce w kategorii występów zespołowych klas VII – VIII.
Udział w takim wspaniałym i wzruszającym przedsięwzięciu dostarczył wszystkim uczestnikom wielu pozytywnych emocji i przyczynił się do rozbudzenia postaw patriotycznych.
Wszystkim uczestniczkom serdecznie gratulujemy.
Magdalena Sałamacha
Ślubowanie Pierwszoklasistów
Zapraszamy serdecznie na uroczystość Ślubowania Pierwszoklasistów, która odbędzie się 15 października o godz. 17.00 w sali gimnastycznej.
Dyrekcja szkoły
Plan lekcji
Konkurs z doradztwa zawodowego
Ósmoklasisto, przygotuj prezentację o zawodzie w którym chcesz pracować i wygraj nagrody. Wszystkie informacje o konkursie: www.mam3talenty.edu.pl
Magdalena Sałamacha
Praca domowa
Dążymy do tego, aby w naszej szkole była
„PRACA DOMOWA NA MIARĘ CZASÓW, POTRZEB, CHĘCI I ZAINTERESOWAŃ”
Staramy się stwarzać możliwość wyboru zadań, tworzenia pracy domowej według własnego pomysłu ucznia, realizowania projektów.
Nauczyciele SP 185:
- Zadają celową pracę domową, która jest zbieżna z celem lekcji i stanowi jego kontynuację.
- Stosują zadawanie na dłuższy termin, np., co wtorek, czy raz w miesiącu uczniowie oddają wyznaczone zadania, pracę pisemną czy projekt. Wtedy uczeń (rodzic) decyduje, kiedy praca zostanie wykonana.
- Zadają pracę „do wyboru”. Dają możliwość decydowania o:
- wyborze spośród np. 4 zadań – 2 wg uznania,
- temacie pracy pisemnej,
- przygotowaniu wypowiedzi na tematy „do wyboru”.
- Pozwalają samodzielnie określić uczniowi pracę do wykonania w domu, np. wymyślić zadanie matematyczne z zastosowaniem poznanych ułamków, prawa matematycznego, fizycznego, reguły ortograficznej czy sposobu opracowania lektury. Uczą stosowania wiedzy w praktyce i bycia kreatywnym.
- Stosują pracę domową stanowiącą przygotowanie do „odwróconej lekcji”. Zaciekawiają uczniów, co będzie tematem następnego spotkania. Zachęcają aktywnych do przygotowania się, poczytania na dany temat. Określają ramy czasowe ustnego przygotowania, np. wypowiedź na 2 minuty o….
- Proponują pracę domową do wykonania w grupie. Praca w zespole przynosi zazwyczaj lepsze efekty niż w pojedynkę, a zespół wypracowuje rezultaty lepsze niż kompetencje poszczególnych jego członków. Zespół umożliwia czerpanie ze wspólnego zasobu, umiejętności, doświadczeń i twórczych pomysłów (np. wspólne budowanie, konstruowanie, dochodzenie do wniosków).
- Wykorzystują platformy internetowe umożliwiające śledzenie pracy uczniów oraz sprawdzanie jej wyników.
- Stosują zróżnicowany stopień trudności. Stosują indywidualizację w pracy domowej, aby dla jednych nie była nudna i monotonna, a dla innych zbyt trudna.
- Zadają pracę dla chętnych. Umożliwiają bycie kreatywnym.
- Nie zadają codziennie. Przymus codziennego siedzenia przy biurku nie powoduje dobrego nastawienia ani do szkoły, ani do uczenia się.
- Umożliwiają sposób sprawdzenia pracy domowej, np. w parze, czy przez ucznia – „lidera”. Omawiają, pytają, co sprawiło trudność. Doceniają i oceniają.
W tym roku szkolnym chcemy pracować nad pracą domową. Nauczyciele będą stosować różne jej rodzaje i zasady. Prosimy o wsparcie dzieci.
Rodzicu:
- Wspieraj samodzielność dziecka.
- Pomóż podzielić większą pracę na części.
- Stosuj i kontroluj odpoczynki.
- Nagradzaj.
- Ucz się od dziecka - poproś, aby dziecko Cię nauczyło….
Dziękujemy w imieniu uczniów.
Nauczyciele SP 185.
Zebranie rodziców
Serdecznie zapraszamy Rodziców uczniów klas II, III, IV, V, VI, VII i VIII na zebranie w dn. 17 września wg poniższego harmonogramu.
Zagubione rzeczy
W związku z regułami sanitarnymi informuję, że pozostawione przez uczniów ubrania i inne rzeczy będą utylizowane lub przekazywane do PCK na koniec każdego miesiąca.
Od początku miesiąca zagubione przez uczniów ubrania będą sukcesywnie eksponowane w pudłach lub na wieszaku w szkolnej szatni.
Na koniec miesiąca nieodebrane rzeczy zostaną zapakowane do worków i będą przechowywane przez kolejny miesiąc.
Ubrania i inne przedmioty znajdujące się w workach będą wyrzucane ostatniego dnia każdego miesiąca.
Dyrektor Szkoły
Zmiany w planie lekcji
Od 10 września obowiązuje nowy plan lekcji.
O terminie rozpoczęcia zajęć WDŻ oraz Doradztwa Zawodowego poinformują Wychowawcy klas.
PLAN LEKCJI
Zebrania - klasy I i oddział przedszkolny
Zapraszamy rodziców uczniów klas I i oddziału przedszkolnego na zebrania w dn. 10 września
Harmonogram zebrań:
Oddział przedszkolny - godz. 17.00 - sala nr 303
kl. Ia - godz. 18.40 - sala nr 301
kl. Ib - godz. 17.30 - sala nr 304
kl. Ic - godz. 17.30 - sala nr 305
Pomoc socjalna
Uczniowie z rodzin, w których dochód nie przekracza 514 zł na osobę mogą ubiegać się o pomoc socjalną. Wszelkie informacje na ten temat, wraz z wzorami wniosków, zamieszczone są w serwisie Biura Edukacji Warszawskiej w zakładce „Dla rodzica i ucznia”/ pomoc socjalna. ( www.edukacja.warszawa.pl). Osoby zainteresowane proszone są o niezwłoczny kontakt z pedagogiem.
Mariola Pronobis
Zapisy do świetlicy szkolnej
Rozpoczęcie roku szkolnego
Z uwagi na przedłużający się remont sali gimnastycznej rozpoczęcie roku szkolnego w klasach II - VIII odbywać sie będzie w salach lekcyjnych. Oddział przedszkolny i klasy I zapraszamy na korytarz I piętra.
- kl. VIII, VII, VI, IIc - godz. 9.00 - sale lekcyjne
- kl. IV, V - godz. 10. 00 - sale lekcyjne
- kl. II, III - godz. 11.00 - sale lekcyjne
- kl.I i oddział przedszkolny - godz. 11.00 - korytarz I piętra
kl. IIc - wyjątkowo o godz. 9.00
Podręczniki
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas I - VIII będą mogli skorzystać z bezpłatnych podręczników. Zostaną one wypożyczone uczniom na cały rok szkolny. Podręczniki do nauki religii zapewniają rodzice na własny koszt.
Podręczniki do oddziału przedszkolnego - " klasy 0" również zapewniają rodzice.
Budżet Partycypacyjny
Z ogromną radością informujemy, że nasz projekt "Sport i zabawa - to nasze prawa" uzyskał 971, tj. 35,88% głosów, a tym samym jest w gronie zwycięzców. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w propagowanie projektu i oddanie głosów.
Dyrekcja szkoły