• Młodym ludziom trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez Internetu. Około 30% nastolatków pozostaje online cały czas niezależnie od miejsca pobytu, a 93,4% codziennie korzysta z Internetu w domu (badania Nastolatki 3.0 – NASK, 2016). Jak wynika ze statystyk internetowych, ogółem niemal jedna trzecia (32%) polskich dzieci w wieku 7–18 lat miała kontakt z niewłaściwymi treściami w Internecie. Starsza młodzież miała styczność z takimi materiałami częściej, ale nawet w przypadku dzieci w wieku 7–12 lat było to 27% (badania dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, 2015).

          Jednocześnie aż 23% rodziców w ogóle nie rozmawiało z dziećmi o bezpieczeństwie w sieci, a spośród tych, którzy to robili, tylko połowa poruszała temat niebezpiecznych treści (Orange, 2016).

          Szkodliwe treści to materiały, które mogą mieć negatywny wpływ na rozwój i psychikę dzieci i młodzieży. Dzieci mogą na nie trafiać celowo lub przypadkowo, np. poprzez mylne wyniki wyszukiwania, spam czy reklamę.

          Do szkodliwych treści zazwyczaj zalicza się:

          • treści prezentujące przemoc i okrucieństwo, np. w filmach bądź brutalnych grach komputerowych
          • treści promujące zachowania autodestrukcyjne – samookaleczenia lub samobójstwa, bądź zachowania szkodliwe dla zdrowia, np. wyniszczające diety, zażywanie narkotyków lub dopalaczy
          • treści dyskryminacyjne, nawołujące do wrogości lub nienawiści wobec różnych grup społecznych, narodowościowych, religijnych lub osób.

          Zapraszamy Państwa do obejrzenia filmu poświęconego temu problemowi oraz do zadawania pytań, na które udzielą odpowiedzi psycholog, pedagog oraz oraz nauczyciel informatyki. Pytania prosimy wysyłać na adres mailowy szkoły z informacją w temacie maila : bezpieczeństwo w sieci.

           Państwa pytania wraz z odpowiedziami umieścimy w zakładce: Pytania i odpowiedzi.

    • Kontakty

      • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 185 IM. UNICEF
      • (+22) 613 58 78, fax (+22) 613 48 64
      • ul. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 31 03-982 Warszawa Poland
    • Logowanie

  • Nasze media społecznościowe

  • Deklaracja dostępności cyfrowej i architektonicznej

  • Biuletyn informacji publicznej
  •  

    Budynek i teren szkoły objęte są monitoringiem wizyjnym