• Koncert Galowy IV Festiwalu Piosenki Patriotycznej „Zapytaj o Polskę”
        • Koncert Galowy IV Festiwalu Piosenki Patriotycznej „Zapytaj o Polskę”

        • 18 października 2018 r. odbył się Koncert Galowy IV Festiwalu Piosenki Patriotycznej „Zapytaj o Polskę”.

          Nasze uczennice z klasy 8a - Hanna Świętoniowska, Marika Hejak i Klaudia Krzyżewska wywalczyły I miejsce  w kategorii klas VII-VIII.

          Patronat nad konkursem objął Prezydent Polski Andrzej Duda oraz Mazowiecki Kurator Oświaty, Instytutu Pamięci Narodowej oraz Burmistrz Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawa. Patronem medialnym Festiwalu byli: TVP2 oraz TV Górczewska.

           

          Serdecznie gratulujemy.

          Magda Sałamacha

           

        • Uwaga!

        • 9 listopada bierzemy udział w ogólnopolskiej akcji  "Rekord dla Niepodległej".

           

           

           

      • Konkurs "Nasza Niepodległa"
        • Konkurs "Nasza Niepodległa"

        • Serdecznie zapraszamy uczniów klas IV-VIII do udziału w konkursie piosenki patriotycznej.

          Konkurs składa się z dwóch etapów:

          • I etap – klasowy – odbędzie się w terminie od 25 do 31 października podczas lekcji muzyki bądź w terminie ustalonym z nauczycielem.
          • II etap– szkolny – odbędzie się 8 listopada o godzinie 10.00 w sali gimnastycznej.

          Podkłady w wersji instrumentalnej proszę przesyłać wyłącznie drogą mailową na adres: 185msalamacha@gmail.com bądź za pośrednictwem dziennika elektronicznego (jest to jednoznaczne z zapisaniem się na konkurs) do 24.10.2018.

           

          Konkurs_Piosenki_Patriotycznej_regulamin.doc

      • "Zapytaj o Polskę"
        • "Zapytaj o Polskę"

        • 27 października 2018 roku uczennice naszej szkoły z klasy 5a, 5b i 8a wzięły udział w IV Festiwalu Piosenki Patriotycznej „Zapytaj o Polskę”.

          Patronat nad festiwalem objęli Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej  Andrzej Duda, Mazowiecki Kurator Oświaty,  Burmistrz Dzielnicy Bemowo oraz Instytut Pamięci Narodowej.

          Debiut naszych przedstawicielek okazał się sukcesem.  Uczennice klas 8a - Marika Hejak, Klaudia Krzyżewska oraz Hanna Świętoniowska zajęły I miejsce w kategorii występów zespołowych klas VII – VIII.

          Udział w takim wspaniałym i wzruszającym  przedsięwzięciu dostarczył wszystkim uczestnikom wielu pozytywnych emocji i przyczynił się do rozbudzenia postaw patriotycznych.

           

          Wszystkim uczestniczkom serdecznie gratulujemy.

          Magdalena Sałamacha

          Zapraszamy do albumu fotograficznego

      • Ślubowanie Pierwszoklasistów
        • Ślubowanie Pierwszoklasistów

        • Zapraszamy serdecznie na uroczystość Ślubowania Pierwszoklasistów, która  odbędzie się 15 października o godz. 17.00 w sali gimnastycznej.

          Dyrekcja szkoły

      • Praca domowa
        • Praca domowa

        • Dążymy do tego, aby w naszej szkole była

          „PRACA DOMOWA NA MIARĘ CZASÓW, POTRZEB, CHĘCI I ZAINTERESOWAŃ”

          Staramy się stwarzać możliwość wyboru zadań, tworzenia pracy domowej według własnego pomysłu ucznia, realizowania projektów.

          Nauczyciele SP 185:

          • Zadają celową pracę domową, która jest zbieżna z celem lekcji i stanowi jego kontynuację.
          • Stosują zadawanie na dłuższy termin, np., co wtorek, czy raz w miesiącu uczniowie oddają wyznaczone zadania, pracę pisemną czy projekt. Wtedy uczeń (rodzic) decyduje, kiedy praca zostanie wykonana.
          • Zadają pracę „do wyboru”. Dają możliwość decydowania o:
            • wyborze spośród np. 4 zadań – 2 wg uznania,
            • temacie pracy pisemnej,
            • przygotowaniu wypowiedzi na tematy „do wyboru”.
          • Pozwalają samodzielnie określić uczniowi pracę do wykonania w domu, np. wymyślić zadanie matematyczne z zastosowaniem poznanych ułamków, prawa matematycznego, fizycznego, reguły ortograficznej czy sposobu opracowania lektury. Uczą stosowania wiedzy w praktyce i bycia kreatywnym.
          • Stosują pracę domową stanowiącą przygotowanie do „odwróconej lekcji”. Zaciekawiają uczniów, co będzie tematem następnego spotkania. Zachęcają aktywnych do przygotowania się, poczytania na dany temat. Określają ramy czasowe ustnego przygotowania, np. wypowiedź na 2 minuty o….
          • Proponują pracę domową do wykonania w grupie. Praca w zespole przynosi zazwyczaj lepsze efekty niż w pojedynkę, a zespół wypracowuje rezultaty lepsze niż kompetencje poszczególnych jego członków. Zespół umożliwia czerpanie ze wspólnego zasobu, umiejętności, doświadczeń i twórczych pomysłów (np. wspólne budowanie, konstruowanie, dochodzenie do wniosków).
          • Wykorzystują platformy internetowe umożliwiające śledzenie pracy uczniów oraz sprawdzanie jej wyników.
          • Stosują zróżnicowany stopień trudności. Stosują indywidualizację w pracy domowej, aby dla jednych nie była nudna i monotonna, a dla innych zbyt trudna.
          • Zadają pracę dla chętnych. Umożliwiają bycie kreatywnym.
          • Nie zadają codziennie. Przymus codziennego siedzenia przy biurku nie powoduje dobrego nastawienia ani do szkoły, ani do uczenia się.
          • Umożliwiają sposób sprawdzenia pracy domowej, np. w parze, czy przez ucznia – „lidera”. Omawiają, pytają, co sprawiło trudność. Doceniają i oceniają.

          W tym roku szkolnym chcemy pracować nad pracą domową. Nauczyciele będą stosować różne jej rodzaje i zasady. Prosimy o wsparcie dzieci.

          Rodzicu:

          • Wspieraj samodzielność dziecka.
          • Pomóż podzielić większą pracę na części.
          • Stosuj i kontroluj odpoczynki.
          • Nagradzaj.
          • Ucz się od dziecka - poproś, aby dziecko Cię nauczyło….

          Dziękujemy w imieniu uczniów.

          Nauczyciele SP 185.

      • Zagubione rzeczy
        • Zagubione rzeczy

        • W związku z regułami sanitarnymi informuję, że pozostawione przez uczniów ubrania i inne rzeczy będą utylizowane lub przekazywane do PCK na koniec każdego miesiąca.

          Od początku miesiąca zagubione przez uczniów ubrania będą sukcesywnie eksponowane w pudłach lub na wieszaku w szkolnej szatni.

          Na koniec miesiąca nieodebrane rzeczy zostaną zapakowane do worków i będą przechowywane przez kolejny miesiąc.

          Ubrania i inne przedmioty znajdujące się w workach będą wyrzucane ostatniego dnia każdego miesiąca.

          Dyrektor Szkoły

      • Zmiany w planie lekcji
        • Zmiany w planie lekcji

        • Od 10 września obowiązuje nowy plan lekcji.

          O terminie rozpoczęcia zajęć WDŻ oraz Doradztwa Zawodowego poinformują  Wychowawcy klas.

          PLAN LEKCJI

      • Zebrania - klasy I i oddział przedszkolny
        • Zebrania - klasy I i oddział przedszkolny

        • Zapraszamy rodziców uczniów klas I i oddziału przedszkolnego na zebrania w dn. 10 września

          Harmonogram zebrań:

          Oddział przedszkolny - godz. 17.00 - sala nr 303

          kl. Ia - godz. 18.40 - sala nr 301

          kl. Ib - godz. 17.30 - sala nr 304

          kl. Ic - godz. 17.30 - sala nr 305

      • Pomoc socjalna
        • Pomoc socjalna

        • Uczniowie z rodzin, w których dochód nie przekracza 514 zł na osobę mogą ubiegać się o pomoc socjalną. Wszelkie  informacje na ten temat,  wraz z wzorami wniosków, zamieszczone są w serwisie Biura Edukacji Warszawskiej w zakładce „Dla rodzica i ucznia”/ pomoc socjalna. ( www.edukacja.warszawa.pl). Osoby zainteresowane proszone są o niezwłoczny kontakt z pedagogiem.

          Mariola Pronobis

    • Kontakty

      • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 185 IM. UNICEF
      • (+22) 613 58 78, fax (+22) 613 48 64
      • ul. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 31 03-982 Warszawa Poland
    • Logowanie

  • Nasze media społecznościowe

  • Deklaracja dostępności cyfrowej i architektonicznej

  • Biuletyn informacji publicznej
  •  

    Budynek i teren szkoły objęte są monitoringiem wizyjnym